Εαρινό Φεστιβάλ Μουσικής Έδεσσας. ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΜΙΛΤΙΑΔΗ ΚΑΣΣΑΡΑ ΣΤΟΝ PERIIGITIS.GR

12998469_227462717619548_8674668175847518826_n.jpg

Συναντήσαμε και συνομιλήσαμε με τον Καλλιτεχνικό Διευθυντή του Ωδείου Έδεσσας Μιλτιάδη Κασσάρα, ο οποίος έφερε  – μετά από χρόνια – ξανά στην επιφάνεια των πολιτιστικών δρώμενων της πόλης μας το Εαρινό Φεστιβάλ Μουσικής.

Πες μας λίγα πράγματα για το Φεστιβάλ.

Το εαρινό φεστιβάλ μουσικής μετά από κάποια χρόνια απουσίας ξεκίνησε δυναμικά προσπαθώντας να (ξανά)γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της πόλης μας. Το ρεπερτόριο του είναι – κυρίως – κλασικού περιεχομένου με έντονα, όμως, ψήγματα σύγχρονης ελληνικής και κεντροευρωπαϊκής μουσικής.

Εκτός από κλασική μουσική το φεστιβάλ καλύπτει και κάποιου άλλου είδους μουσική;

Ναι, όπως άλλωστε προανέφερα. Προσπαθούμε να καλύψουμε μια ευρεία γκάμα ρεπερτορίου ώστε ο ακροατής να διαισθάνεται την εξέλιξη της μουσικής μέσα στο χρόνο.

Εδώ θα ήθελα να συμπληρώσω κάτι. Με τη λέξη κλασική εννοούμε τη διαχρονικότητα. Επίσης η κλασική μουσική χαρακτηρίζει το στυλ μιας συγκεκριμένης εποχής κάπου το 19ο αιώνα.

Είπες πως το φεστιβάλ αναβιώνει. Ποια ήταν τα χαρακτηριστικά του;

Απ’ όσο θυμάμαι, από τα διάφορα προγράμματα του παρελθόντος, ξεκίνησε περίπου με το χαρακτήρα που θα το συναντήσουμε και σήμερα. Βέβαια από κάποια στιγμή και μετά δόθηκε μεγαλύτερη έμφαση στο χορωδιακό τμήμα της μουσικής.

Η δική μου προσπάθεια είναι να ξεκινήσει μ’ ένα χαρακτήρα μουσικού δωματίου και γιατί όχι στο μέλλον να διευρύνουμε ακόμα περισσότερο το ρεπερτόριο (εισαγωγή jazz – rock κ.λπ).

Ποιες είναι οι δυσκολίες μιας τέτοιας διοργάνωσης;

Η μεγαλύτερη δυσκολία αφορά, θα έλεγα, το οικονομικό κομμάτι της διοργάνωσης. Παρόλα αυτά και με μεγάλη ειλικρίνεια θα ήθελα να σας πω πως υπάρχουν καλλιτέχνες που ήταν και είναι πρόθυμοι να συμμετάσχουν σχεδόν αφιλοκερδώς, απλά με την κάλυψη των απαραίτητων εξόδων τους.

Υπήρξε, επίσης, μέριμνα – στους δύσκολους καιρούς που περνάμε – να μην επιβαρύνουμε περαιτέρω τη Δημοτική Επιχείρηση.

Θα ήθελα, όμως, να κάνω μια ιδιαίτερη μνεία στον επιχειρηματικό κόσμο της πόλης μας ο οποίος διαθέτει ένα αξιόλογο και ισχυρό δυναμικό ανθρώπων οι οποίοι με μεγάλη χαρά αγκάλιασαν την όλη προσπάθειά, στηρίζοντάς μας ο καθένας με το δικό του τρόπο (δωρεάν σίτιση/στέγαση και άλλες προσφορές).

Όλο αυτό δείχνει μια διάθεση εξωστρέφειας η οποία είναι ιδιαίτερα σημαντική για την πόλη και τους ανθρώπους που ζούμε σ’ αυτήν.

Πώς αντέδρασε το κοινό της πόλης όσον αφορά το φεστιβάλ; Ποια ήταν η συμμετοχή του;

Υπάρχει μια μεγάλη μερίδα του κόσμου ο οποίος είναι επιφυλακτικός απέναντι στα κλασικά ακούσματα. Κάποιοι ίσως να σκέφτονται πως είναι και βαρετά. Συχνά συναντάμε φοβικές συμπεριφορές απέναντι σ’ αυτό το είδος. Η φοβία και συνάμα η επιφυλακτικότητα, νομίζω, πηγάζει από το άγνωστο. Πολλοί δεν έχουν έρθει σε επαφή με τέτοια ακούσματα. Το φεστιβάλ αυτό αποτελεί μια ευκαιρία για το μουσικό κοινό της πόλης μας ν’ ανακαλύψει νέους μουσικούς τόπους και να ταξιδέψει με νέους μουσικούς συνοδοιπόρους – άγνωστους μέχρι χθες -.

Τώρα, στην πρώτη συναυλία μπορώ να πω πως υπήρξε μια ικανοποιητική παρουσία του κόσμου. Όσο προχωράμε προς την κορύφωση του Φεστιβάλ νομίζω πως ο κόσμος θα το αγκαλιάσει ακόμα περισσότερο. Μην ξεχνάμε πως μιλάμε για ένα νέο Φεστιβάλ, κάτι που έλλειψε από την πόλη για πολλά χρόνια.

Η εναρκτήρια συναυλία του φεστιβάλ είχε αρκετές μέρες απόσταση από την αμέσως επόμενη. Αυτό το γεγονός πιστεύεις πως δημιούργησε κάποια προβλήματα βηματισμού στην όλη εκδήλωση;

Δεν θα ήθελα να φορτώσω και να κουράσω το κοινό με απανωτές συναυλίες. Επίσης να μην ξεχνάμε πως το πρόγραμμα έπρεπε να προσαρμοστεί με βάση το πότε ήταν διαθέσιμες οι αίθουσες όπου θα γίνονταν οι συναυλίες.

Οι χώροι δεν πληρούν τους όρους ενός συναυλιακού χώρου. Αυτό επηρεάζει την ποιότητα;

Τηρουμένων – πάντα – των αναλογιών θα έλεγα πως το επίπεδο της ακουστικής είναι σε αρκετά καλό επίπεδο. Έχω παίξει σε γνωστές αίθουσες οι οποίες είχαν χειρότερη ακουστική και αυτό ίσως ν’ αποτελεί ένα παράδοξο.

Σύντομα ευελπιστούμε η πόλη μας ν’ αποκτήσει έναν καλύτερο χώρο για τις μουσικές συναντήσεις.

Πες μας λίγα πράγματα για το Ωδείο.

Το 2013 ανέλαβα καλλιτεχνικός διευθυντής. Το θεώρησα ως μια πρόκληση, διότι μέσα από αυτή τη θέση μου δίνετε η ευκαιρία να πραγματοποιήσω κάποια από τα όνειρά μου γύρω από το χώρο της μουσικής. Όλα αυτά πάνω σ’ ένα συλλογικό καμβά. Θέλω και προσπαθώ μέσα από τη θέση μου να χαράξω τους δρόμους πάνω στους οποίους πιστεύω πως πρέπει να βαδίζει η μουσική παιδεία σ’ ένα Ωδείο.

Φιλοσοφία μου είναι να πετύχουμε όσον το δυνατόν περισσότεροι ν’ αποκτήσουν πάνω απ’ όλα μουσική παιδεία.

Τέλος, υπάρχει κάποια σκέψη δημιουργίας μουσικών συνόλων;

Είμαι άνθρωπος που πιστεύει στις συνεργασίες, οπότε η απάντηση είναι γιατί όχι; Καλό θα είναι όλες οι δημιουργικές δυνάμεις της πόλης ν’ αρχίσουμε να συζητάμε για συνεργασίες που θα φέρουν την πόλη και τους πολίτες ένα βήμα πιο πέρα και δίνω ως παράδειγμα τη δημιουργία μιας φιλαρμονικής ορχήστρας. Ας το τολμήσουμε.

*Τη συνέντευξη για λογαριασμό του periigitis.gr έκανε ο Δ. Προβάδος
Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s