Προχειρότητα & αδιαφορία για το branding του Δ.Εδεσσας καταλογίζει ο Θωμάς στην δημοτική αρχή

θωμαςΤο εκλεγμένο μέλος της δημοτικής παράταξης «Κοινωνία σε Κίνηση» Ευάγγελος Θωμάς, σε προσωπική του ανάρτηση σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης, επισημάνει την προχειρότητα και την αδιαφορία της δημοτικής αρχής, για ένα από τα σημαντικότερα θέματα (branding ) για το μέλλον του τουρισμού και όχι μόνο της πόλης μας.

Συγκεκριμένα αναφέρει:

Η ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΤΥΛΙΓΜΑ ΤΟΥ <<BRANDING>> ΚΑΙ ΟΧΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΤΟΥ…

Το τελευταίο διάστημα με δελτίο τύπου, ο Δήμος Έδεσσας καλεί τους δημότες να απαντήσουν σε μια δημοσκόπηση – έρευνα για το νέο τουριστικό λογότυπο του Δήμου Έδεσσας. Όλο το προηγούμενο διάστημα είχαν πραγματοποιηθεί διαβουλεύσεις – θεματικές συζητήσεις σχετικά με το <<Brand>> και το <<Branding>> του Δήμου μας στο Δημαρχείο.
Έτσι λοιπόν συμμετείχα σε όλες τις συζητήσεις τόσο ως μέλος της Δημοτικής Επιτροπής Διαβούλευσης αλλά και ως νεοεκλεγείς δημοτικός σύμβουλος θέλοντας να αποκτήσω εμπεριστατωμένη γνώση για το θέμα μιας και θα κληθώ στο προσεχές μέλλον να ψηφίσω συγκεκριμένες προτάσεις. Φυσικά να σημειώσω το λυπηρό φαινόμενο ο Δήμαρχος να απουσιάζει στις συζητήσεις και να παρευρίσκεται μόνο στην πρώτη συζήτηση και την τελευταία χωρίς να βλέπουμε το στίγμα της Δημοτικής Αρχής για το ποια άποψη και στόχο έχει για το θέμα.
Το ενδιαφέρον μεμονωμένων ενεργών πολιτών αλλά και φορέων ήταν πραγματικά ζωηρό και πολύ εποικοδομητικό. Αποκορύφωμα όλων αυτών των συζητήσεων ήταν να παρουσιαστούν τρία λογότυπα με αναφορά στο όνομα της πόλης. Ομολογώ ότι και τα τρία δεν απεικονίζουν σωστά την ταυτότητα της πόλης μας με τέτοιο τρόπο ώστε ο επισκέπτης να αντιλαμβάνεται τον συμβολισμό του, αλλά αντίθετα τον αποπροσανατολίζουν. Κατά την προσωπική μου άποψη το τρίτο λογότυπο που είδαμε στο Δημαρχείο πλησιάζει κάπως τους συμβολισμούς της πόλης μας.
Ενώ λοιπόν περίμενα να δοθεί στη διαβούλευση αυτό που είδαμε στο Δημαρχείο, γίναμε όλοι μάρτυρες της προχειρότητας από την οποία διακατέχεται η Δημοτική Αρχή. Αυτό συνέβη γιατί η Δημοτική Αρχή κυκλοφόρησε τελείως διαφορετικές προτάσεις και συγκεκριμένα πέντε διαφορετικά λογότυπα με διαφορετική γραμματοσειρά και εναλλαγές χρωμάτων.
Παράλληλα συζητήθηκε και έγινε κοινός τόπος η δημιουργία και λειτουργία ενός φορέα διαχείρισης που θα ασχολείται αποκλειστικά και μόνο με το τουρισμό καθώς και τις διάφορες πολιτιστικές δράσεις. Ελπίζω και αυτό να μην βρεθεί στα αζήτητα και να μην δούμε την ίδια προχειρότητα που ακολουθήθηκε με το λογότυπο.
Δυστυχώς απ’ότι φαίνεται το μόνο που απασχολεί την Δημοτική Αρχή είναι να εκταμιεύσει γρήγορα τα χρήματα από το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας και τίποτα παραπάνω. Η διαβούλευση για το <<Brand>> ήταν ένας δρόμος για την Δημοτική Αρχή που απλά δεν μπορούσε να τον αποφύγει γιατί εμπεριέχεται στο προαναφερθέν πρόγραμμα, αλλιώς δεν θα προχωρούσε το έργο.
Με δυο λόγια λοιπόν η Δημοτική Αρχή όπως σε όλα τα σοβαρά ζητήματα της πόλης μας όπως και σε αυτό λειτούργησε με τη λογική της πρόχειρης δουλείας στο πόδι και ότι βγει. Δηλαδή ότι <<βρέξει ας κατεβάσει>>.
Η Έδεσσα είναι ανύπαρκτη στο διαδίκτυο και το κοινό αίτημα των πολιτών και φορέων για την δημιουργία φορέα διαχείρισης ελπίζω να μην μείνει μόνο στα χαρτιά. Αν ενδιέφερε πραγματικά την Δημοτική Αρχή, επειδή το λογότυπο είναι σημαντικό για μια πόλη θα μπορούσε να προχωρήσει σε ένα είδους διαγωνισμό με κάποιο συμβολικό έπαθλο. Βάζοντας έτσι την πόλη σε μια κινητικότητα.
Το λογότυπο λοιπόν δεν είναι μόνο μια εικόνα. Είναι μια βιτρίνα. Όπου επικοινωνεί τη φιλοσοφία και προϊδεάζει για τις ποιότητες του <<Brand>>. Είναι πολύ σημαντικό γιατί είναι η πρώτη εντύπωση. Ωστόσο όμως χρειάζεται σωστή χρήση και εφαρμογή που προϋποθέτει φυσικά μια ολόκληρη μεθοδολογία.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s